Регистрация

ЦБА разширява дейността си чрез стратегически проекти

Автор: Регал 20 май 2013
Компанията ще се обедини с великотърновското дружество "ЦБА Франчайз".

Мартин Кондов, изпълнителен директор на ЦБА ЕАД
Автор: Надежда Чипева

Българската търговска верига за бързооборотни стоки ЦБА ЕАД съобщи, че планира стратегически проекти за разширяване на дейността си до края на 2013 г. Компанията демонстрира желание за преструктуриране и обединение с великотърновското дружество "ЦБА франчайз".

В резултат на това под шапката на ЦБА ЕАД ще минат почти 90 магазина на територията на Централна, Северна и Североизточна България. Проектите за окрупняване влизат в бизнес плановете на компанията с изцяло българска собственост.

Целта им е да се опрости юридическата структура в групата на ЦБА, както и да се унифицират бизнес операциите и мениджмънта. Обединението на компаниите ще засили позициите на веригата като един от лидерите на пазара за търговия на дребно.

В момента ЦБА ЕАД е един от големите български работодатели с почти 2 хил. служители. Във всички обекти ще се оперира с единна клиентската карта CBA Club, промоции и брошура, което ще улесни синхронизирането на вътрешните процеси. Това ще се отрази и за подобряване качеството на обслужване на клиентите и ще повиши доверието към супермаркетите.

"За нас този ход ще е по-скоро стратегическо партньорство и проява на гъвкавост в условия на криза. Целта е да станем по-разпознаваеми и да се превърнем в основен играч на ритейл пазара. По този начин ще сме по-силни да отговорим на предизвикателството на големите вериги, които разполагат с огромни бюджети и оказват натиск върху малкия и среден бизнес в страната. ЦБА е в огромна полза на българските производители, тъй като предлагаме предимно български стоки и работим все по-усилено с местни производители", коментира Мартин Кондов, изпълнителен директор на ЦБА ЕАД. Той допълни още: "Сливането повишава възможността за сътрудничество с партньорите на всички нива и улеснява обслужването на клиентите ни в отделните региони."

Преструктурирането на ЦБА ще се отрази върху повишение на печалбата, продажби от мащаба и намаление на разходите за управление. Предполагаемият оборот на компанията за тази година е 200 млн. лева. Очаква се да се оптимизират инвестициите за развитие и разширяване на мрежата от супермаркети в национален мащаб. В ежедневната работа и бизнеса между други единици на компанията промени няма да има, освен, че мениджмънтът ще се концентрира във Варна, където се помещава централата на ЦБА ЕАД.

Веригата ще продължи да развива досегашната си политика по системата франчайз и да подкрепя с дейността си българското производство. В дългосрочен аспект ЦБА продължава линията на силни промоции и атрактивни кампании, като разширява постепенно мрежата си от удобни квартални магазини. Веригата планира да открие около десет нови магазина до края на годината, като поне два от тях ще са в столицата. В момента повечето обекти са на територията на Северна България, но се обмисля разширяване на дейността и отваряне на супермаркети и в южната част на страната.

За ЦБА
ЦБА ЕАД е най-голямата и бързопрогресираща българска търговска верига, лидер на пазара за бързооборотни стоки и основен акционер в "ЦБА България" АД. Веригата има обекти в над двадесет града – Варна, Добрич, Генерал Тошево, Силистра, Айдемир, Нови Пазар, Девня, Белослав, Тутракан, Тервел, Аксаково, Балчик, Каварна, Велико Търново, Горна Оряховица, Стражица, Габрово, Дряново, Русе, Стара Загора и София. Компанията притежава 60 модерни търговски обекта с обща площ над 120 хил. кв. м., които са открили над 2000 работни места. В търговската верига пазаруват над 150 хил. клиента на ден. Веригата работи с над 700 контрагента, като това са предимно български производители. На територията на страната функционират и няколко собствени логистични центрове, а всеки град разполага със свои регионални складови бази, с които се подпомагат и координират доставките.


Интервю с Мартин Кондов, изпълнителен директор на ЦБА ЕАД, можете да четете в следващия брой на сп. "Регал"
 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души