С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Шато Бургозоне" представи вината от портфолиото си

Автор: Жана Чанкова, Регал 29 ноември 2011

На официална дегустация снощи бяха представени вината от портфолиото на младата бутикова изба "Шато Бургозоне". Дегустирани бяха розе, бели и червени вина на избата, реколта 2009 и 2010 от сортовете шардоне, совиньон блан, вионие, каберне совиньон, марселан, каберне фран и сира.

Общо през 2011 г. във винарната са произведени близо 400 хил. бутилки. Около 60% от продуцкията си избата реализира на чужди пазари - Люксембург, Германия, Белгия, скоро се очаква да приключат формалностите по получаване на разрешително за продажба в Канада. В България избата реализира продуктите си в големите търговски вериги - до момента доставя в "Метро К&К", "Фантастико", 345 и "Карфур". В план са и доставки за "Билла" и "Пикадили".

Като цялостна тенденция в момента търсенето се преориентира предимно към по-нискокачествени, по-евтини, масови вина, коментира Стефан Маринов, управител на "Шато Бургозоне". Въпреки това концепцията на нашата изба е да създадем висококачествени продукти, казва той. Според него потребителският сегмент от малка, но отдадена група ценители на качествените вина в България тепърва ще се създава, но пък крие съществен потенциал.

Винарската изба произвежда две серии вина – "Шато Бургозоне" (Chateau Burgozone) и "Дунавски бряг" (Cote de Danube). Разликата между двата бренда идва от това, че при "Шато Бургозоне" добивът на гроздето се лимитира, като гроздата се селектират наполовина още преди зреене. Така се постига по-ограничен добив, но пък по-качествен.

Вината с марка "Дунавски бряг" се произвеждат от същото грозде, но без да е лимитирано. Затова и тя е позиционирана в по-нисък ценови сегмент, с цена от около 10 лв. за бутилка. Цената на бутилка "Шато Бургозоне" е около 15 лв.

Призовете, с които са отличени вината на "Шато Бургозоне" включват голям златен медал за българско вино от Concours Mondialde Brussels 2010, златен и сребърен медал от Concours Mondial 2011, сребърен медал от Mundus Vini, сребърен медал от China Wine Awards 2011 и няколко бронзови отличия от Decanter, Лондон.

В план е създаването на висококачествена колекционна серия вина от няколко стотин бутилки. В процес на пускане в експлоатация е и хотелската част на винарската изба, която ще включва спа комплекс с различни релаксиращи процедури с вино и допълнителни възможности за дегустации и винен туризъм.

Проектът

за изграждане на избата стартира преди около десет години. Лозичките, внос от Франция, са засадени през 2005 г. върху дотогава пустеещия терен от 100 хектара, на 4 км от град Оряхово, в непосредствена близост до р. Дунав. В резултат на консултации с френски партньори и тестове на спецификата на почвите във френски лаборатории са засадени 11 различни сорта върху общо осем различни подложки, обясниха от винарската изба. Първата реколта вина е произведена през 2007 г., а през 2008 г. се пласира първата серия в търговската мрежа. От винарната отчитат като силни реколтите от 2009 г. насам. В екипа на винарната работят целогодишно около 50 души и близо 100 през силния сезон.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София