Регистрация

Първият мол в Бургас отвори врати

Автор: "Регал" 23 април 2009

Първият мол в Бургас - "Бургас Плаза", отвори врати днес. Инвеститор на търговския център е едноименното дружество "Бургас Плаза", собственост на компанията Gort Holding и Bridgecorp.

Фотограф: "Бургас плаза"

Първият мол в Бургас - "Бургас Плаза", отвори врати днес. Инвеститор на търговския център е едноименното дружество "Бургас Плаза", собственост на компанията Gort Holding и Bridgecorp. В обекта са вложени 60 млн. евро. Търговският център е на 2 нива, разположени на 39 000 кв. метра разгърната застроена площ (РЗП). Осигурени са 2 паркинга - единият е подземен, а другият се намира на покрива на открития наскоро хипермаркет"Карфур". Молът осигурява 1000 работни места, подчерта на пресконференция по повод откриването мола Таня Косева-Бошова, представител на Gort Holding и Bridgecorp.

Броят на потенциалните клиенти на "Бургас Плаза" е над 450 хил. души от града и региона. На тяхно разположение са над 90 магазина (26 000 кв.м. търговска площ), ресторанти ( 600 кв.м.) и кафенета (900 кв.м.), както и открит паркинг с 1270 места. Обектите в търговския център започнаха поетапно да отварят врати през месец март, когато лидерът в търговията на дребно в Европа - "Карфур" откри на територията на мола първия си хипермаркет в България. За първи път в България, чрез новия мол, навлиза и най-голямата верига за козметични и парфюмерийни продукти в Европа - "Дъглас", разполагаща с над 900 магазина в Европа и САЩ.

За първи път в мола отвориха врати немският търговски лидер New Yorker, както и британската верига за продажба на стоки за майката и детето Mothercare. С 697 магазина в 25 страни New Yorker е една от най - големите международни вериги за търговия с дрехи и аксесоари, ориентирана към вкуса и предпочитанията на младите хора. На разположение на посетителите на "Бургас Плаза" са и най-голямата верига за търговия с обувки в Европа Deichmann; dm, предлагаща дрогерийни стоки и специализирани хранителни продукти, както и веригата магазини за бяла и черна техника Domo.

Сред ключовите наематели в "Бургас Плаза" са също така водещите вериги за бързо хранене, които отварят първите си обекти в Бургас - Costa Cafe, KFC, ресторант Fancy и Subway, както и най-голямата верига за кафе заведения в света Starbucks. В мола ще бъде и третият обект на Mc Donalds в града.

Между 20 и 40 евро на кв. метър са наемните цени за помещенията в търговския център, каза в отговор на въпрос наEcon.bg Бошова. Цените се определят в зависимост от локацията на магазина, т.е дали е на партера или на второто ниво, поясни още тя.

На въпрос дали компанията смята да продава мола, Таня Косева-Бошова заяви, че засега той ще бъде управляван от бургаското дружество, а след като отмине кризата, може да бъде продаден. Към момента търговският център е запълнен на 80%. От компанията очакват всички площи да бъдат отдадени под наем до няколко седмици.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души