Регистрация

Нова серия парфюми от розово масло се произвеждат в Казанлък

Автор: Expert.bg 09 януари 2009 , 4 коментара

Казанлъшкият Институт по розата и етерично-маслените култури излиза на пазара с най-новата си продукция - дамския парфюм "Царицата на розите" в четири версии - червена, бяла, жълта и черна, както и мъжкия парфюм "Долината на тракийските царе" в синя и черна версия.

Благовонията са разработени от научния сътрудник Генка Жекова, произведени са съвместно с френската парфюмерийна фирма "Крис Антъни" - Париж, като мъжкият парфюм е украсен с изображение на прословутата Златна маска на цар Терес, открита от д-р Георги Китов през 2004 година, съобщава в. "Монитор".

Нашият институт разполага с всичко необходимо като научен потенциал и производствена база, за да залее пазара с висококачествени парфюми на базата на прословутото казанлъшко розово масло, обяснява пред вестникът директорът на института проф. Недко Недков.

Първоначалният импулс за развитието на това ново производство идва от обявеното преди няколко месеца инвестиционно намерение на френски парфюмерийни индустриалци да изградят завод за френски парфюми в града на розите.

Производството на един парфюм се родее с рисуването на една картина, споделя Генка Жекова, която е завършила специалността етерични масла и парфюмерия в пловдивския Университет за хранителни технологии (бивш ВИХВП). След като бъде композиран, парфюмът задължително отлежава от един до три месеца, за да се стабилизира неговият мирис."

В новия казанлъшки парфюм "Царицата на розите" се използва розово масло, но също и жасминов и санталов конкрет, както и конкрет от дъбов мъх. А подчертано мъжественият ароматен тембър на "Долината на тракийските царе" се дължи на използваните при композирането му конкрети от лавандула и салвия. Малцина са посветените в тайните на парфюмерията, които споделят, че една от най-скъпите и незаменими компоненти, използвани в козметичната индустрия, е семенна течност от мъжки кит.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души