Регистрация

Рекламодатели се обединиха в асоциация

Автор: "Регал" 19 февруари 2008

Единадесет компании проведоха миналата седмица учредително събрание, на което беше създадена "Българската асоциация на рекламодателите" (БАР), съобщиха от новосъздадената структура. Сред главните цели на организацията са повишаването на ефективността на инвестициите в областта на рекламата и въвеждането и развитието на стандарти за отговорна и етична комуникация към потребителите. Учредители на БАР станаха "Байерсдорф България", "Белла България", "Данон Сердика", "Каменица", "Кока-Кола България", "Глобул", "Крафт Фуудс България", "Мобилтел", "Нестле България", Обединена Българска Банка, "Загорка" АД.

За председател на УС е избран изпълнителният директор на "Нестле България" г-н Антонис Кандзелис. Асоциацията ще представлява своите членове при регулирането на отношенията им с държавните органи и институции, медиите, рекламните агенции и сдруженията на потребителите. В Устава на БАР е заложена програма за създаване на механизми за защита принципите на лоялната конкуренция и отговорната етична комуникация към потребителите.

"Създаването на Асоциацията е крачка напред към саморегулацията на посланията към потребителите от страна на рекламодателите; активно участие във всички процеси и проекти, свързани с прилагането на европейски и световни практики в областта на рекламата; поддържане на по-ефективен и ползотворен диалог с медиите и е предпоставка за провеждане на отговорна, коректна и прозрачна рекламна политика от страна на компаниите рекламодатели. Създаването на БАР ще има положителен принос за развитието на рекламния пазар в България, в защита на интересите не само на рекламодателите, но най-вече на потребителите", коментираха от Управителния съвет на Асоциацията.

Компаниите, членуващи в БАР, са единодушни, че трябва да бъде създадена мрежа за обмен на професионален опит, предоставяне на информация и експертна помощ в областта на рекламата за повишаване на нейната ефективност. Компаниите вярват, че рекламата има важно място в съвременното общество, тя стимулира иновациите и конкуренцията и пряко допринася за икономическия растеж и създаването на нови работни места.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души