Регистрация

"Витта Фуудс" представи нова гама замразени тестени изделия

Продуктите са разработени от учени на Университета по хранителни технологии в Пловдив
Автор: "Регал" 13 февруари 2008

Създадената през миналата година компания "Витта фуудс" ООД представи нова гама тестени продукти от точени кори и бутер тесто. Проектът е съвместна разработка на дружеството и Университета по хранителни технологии в Пловдив.

Създадената през миналата година компания "Витта фуудс" ООД представи нова гама тестени продукти от точени кори и бутер тесто. Проектът е съвместна разработка на дружеството и Университета по хранителни технологии в Пловдив.

Това нетипично все още за българския пазар сътрудничество между наука и бизнес ще продължи в посоката разработване на качествени храни за българския потребител, каза маркетинг директорът на "Витта фуудс" Лидия Пенева.

Компанията, специализирана в производство и дистрибуция на замразени тестени изделия, и висшето учебно заведение подписаха договор за съвместна работа в две основни направления. Университетът ще разработи програми за обучение на кадри на "Витта Фуудс" и ще обучава новите служители на компанията, обясни проф. д-р инж. Гроздан Караджов от Катедра "Технология на зърнените, фуражните и хлебните изделия" към УХТ Пловдив. "Витта Фуудс" от своя страна ще осигурява суровини за производствената база на университета.

Компанията е дарила на учебното заведение 40 000 лв. за реконструкция на сграда и изграждането на подходящи условия за осъществяване на учебно-производствена дейност за разработване на зърнени, хлебни и сладкарски изделия.

Първите изделия на "Витта Фуудс" са вече на пазара, каза Лидия Пенева. Това са замразените продукти от марката "Царица" - домашна вита баница, вити банички и домашни рулца. По препоръка на УХТ Пловдив, домашната вита баница се предлага на пазара в хартиена тарелка. За разлика от алуминиевата, тя отговаря на европейските екологични стандарти в хранително-вкусовата промишленост. Тарелката е мултифунцкионална, защото освен за печене е подходяща за директно сервиране, както и за притопляне в микровълнова фурна.

Продуктите се продават в магазините на веригите "Фантастико", "Елемаг", "345".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души