Регистрация

Пазарът на бързооборотни стоки расте със 7.7% и достига 14.9 млрд. лева през 2024 г.

Автор: Георги Христов, "NielsenIQ България" 10 февруари 2025

Скокът е движен не само от увеличение в цените за бройка, но и от положително развитие в обем

Фотограф: Цветелина Белутова [Капитал]

През 2024 г. глобалният пазар на бързооборотни стоки се намира на кръстопът, формиран от икономически промени, еволюиращи потребителски навици, както и ускоряващите се темпове на дигитална трансформация. В България и Европа инфлацията значително намали своите темпове и вече се намира далеч от нивата, които се наблюдаваха през 2022 и 2023 г. Въпреки това кумулативният ефект на инфлационните процеси през последните години продължава да оказва влияние върху потребителското поведение в магазините и не бива да бъде подценяван.

Пазарът на бързооборотни стоки в България продължава своята успешна адаптация към този сложен контекст, като за последните 12 месеца (до октомври 2024 включително) бележи ръст в стойност 7.7%, стигайки до 14.9 милиарда лева, но за разлика от предходните периоди този път ръстът е движен не само от увеличение в цените за бройка, но и от положително развитие в обем.

Четете пълния анализ на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар
Топ 10 на веригите за обзавеждане: Колебливи продажби на мебели Приходите на големите компании растат, но производството и търговията в сектора са в труден период