С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

С вино в кръвта: каталог на западнотракийските изби

Автор: Ани Коджаиванова 10 януари 2022

Регионът на Пловдив и Пазарджик е съкровищница за почитателите на качествените червени вина от местни сортове

Фотограф: Nikolay Doychinov

Пловдив и виното трудно могат да бъдат отделени едно от друго. Ако трябва да използваме терминологията на енолозите - те са "коферментирали" заедно.
Първите следи от производство на вино по българските земи изобщо отпреди близо 5000 години са по поречието на Марица, а по високите плата на Родопите траките са издигали светилища на най-важния от всички богове - този на виното, Дионис. Западна Тракия всъщност има идеални дадености за производството на вино - защитена е от острите северни ветрове, климатът е мек, а почвите - много плодородни. Това прави местния тероар много подходящ за червени вина и именно върху тях е и фокусът на многобройните изби около Пловдив, Асеновград, Пещера и Пазарджик, Панагюрище и Старосел, Карабунар и Септември.
Регионът се смята за родината на мавруда - един от най-старите и автохтонни местни сортове, който има и качествата, и потенциала да бъде емблема на българското винопроизводство. Не случайно той се сдоби и с личен празник - Международния ден на мавруда, който тази година бе отбелязан за пръв път на 26 октомври. Той дава разпознаваемост на много от местните изби и е ключов за концепцията им.

Пълният текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Иво Димитров: Пазарът на кафе е 420 млн. лв. Очакваме да порасне с 6% тази година Директорът "Алкохолни напитки и кафе" в "Кока-Кола ХБК България", пред "Капитал"
Е-търговията: по-глобална, по-зелена и по-мобилна Онлайн продажбите по света растат бурно, а очакванията са към 2025 г. да са 25% от всички на дребно