С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите компании за храни и напитки: хапки устойчиво щастие

Автор: Мара Георгиева 03 септември 2020

Приходите и печалбите растат с устойчив темп от 6-7%

Фотограф: Юлия Лазарова

Статията е част от проекта К100: Най-големите компании в България. Достъп до пълната класация имат читателите с абонамент Капитал PRO. Вижте още за бизнес доклада.

По-добра година, но с нюанси. Такава е била 2019 за големите производители на храни и напитки. Средно приходите в сектора са порасли с 6.6%, което е по-добър резултат от предходната година. Увеличението при печалбите е сходно - 6.22%. А челната тройка на класацията е без промяна: "Олива", "Амилум" и "Кока-Кола ХБК". Силните резултати идват както от увеличен износ, така и от по-платежоспособното търсене в страната. Пандемията може и да влоши идилията, но точно храните не са сред най-пострадалите сектори през настоящата година.

С най-висок ръст на приходите са производителите на олио "Олива" и "Бисер олива" и на хляб - Кооперация "Симид 100". Със спаднали продажби са шест дружества, като потъването е най-голямо и продължително при "Роса" (24.5%), а при останалите е едноцифрено, като едва четири фирми приключват годината със загуба. Средната рентабилност на приходите е 6.7% и е близо до стойностите за предходната година. В топ 3 на компаниите с най-високи маржове са "Девин", "Престиж-96" и "Кока-Кола ХБК".

Целият текст и таблицата са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Почти половината активни в интернет българи пазаруват онлайн Близо 80% предпочитат да плащат лично при доставката, показва проучване на "Нилсен адмосфер България"