С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговските вериги – отвъд заразата

Автор: Зорница Иванова 05 април 2020

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

Shutterstock

В началото на годината Китай беше блокиран. Затвориха фабриките, улиците опустяха, хората си останаха по домовете, колите спряха да се движат, корабите с контейнери пуснаха дълбоки котви, самолетите спряха да летят. Ефектът върху останалия свят, в това число и Европа, беше неминуем. Китай, който е основният снабдител с всякакви суровини и стоки, блокира веригата на доставките още в самото й начало. После заразата, която порасна до размерите на пандемия, замрази живота малко или много във всички други държави и континенти.

Ефектите са многостранни и широкоспектърни, като един от тях изцяло засегна търговията на дребно. Първо, много от търговците започнаха да изпитват затруднения заради липсата на доставки и това се случи най-вече при дълготрайните стоки - мода, техника, мебели, материали. После дойде и карантината, която накара магазините да опустеят в рамките на часове.

И все пак пандемията се отрази с различна сила в отделните сектори и в някои, например при храните или лекарствата, които се превърнаха в масово търсена стока, ефектът засега е по-скоро положителен. Други пък са ръба на фалита и след кризата може въобще да не отворят. По-интересното е какво ще се случи, след като пандемията отмине и светът, макар и бавно, започне да се връща към нормалния си ритъм на въртене. Макар да е трудно сега да се правят каквито и да било прогнози, едно е сигурно - след кризата ритейлът ще работи по нови правила.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Вносителят на Peugeot ще продава и Opel "София Франс ауто" поема дейността от създадената през тази година "Опел аутомотив България", а друга фирма на Стоян Желев купува биовинарна до Сандански