С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"БГсклад": Пазарът на индустриални имоти се сви с 90% след извънредното положение

Автор: Боряна Генчева 01 април 2020

Търсене има само при логистичните площи и складовете за електронна търговия

Фотограф: Георги Кожухаров

Пазарът на индустриални площи в България се сви с почти 90%, след като беше въведено извънредно положение заради пандемията на 13 март. Това съобщи Симеон Митев, собственик на "БГсклад".

Онлайн платформата предлага над 7000 актуални оферти за складови и индустриални площи, но при клиентските запитвания има значителен спад. "Инвеститори, производители и търговци, консултантски компании, фирми за оборудване и крайни потребители - всички са стъписани и объркани. Огледите са почти спрени. Консултантите работят с клиентите си главно онлайн", казва Митев.

През следващите няколко месеца той очаква забавяне на активността на наемателите, купувачите и инвеститорите, като избягва да прави прогнози с цените на имотите.

На фона на общия спад има и сегмент, в който се наблюдава оживление - заради нарасналото търсене на продукти от първа необходимост. Това са складове за електронна търговия. При това, ако преди две години са били предпочитани тези с локация в центъра към периферията, сега се търсят складови площи близо до жилищните и централни части. Симеон Митев очаква в бъдеще това да доведе до строителство на многоетажни складове, каквато тенденция има и в други градове.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите