Стратегия за дигитален маркетинг – стъпка по стъпка
Отдавна вече сме наясно, че дигиталният маркетинг е подход, който няма как да не използваме, ако искаме да бъдем актуални на пазара. В същото време множество проучвания показват, че дори в световен мащаб около 50% от компаниите нямат ясно дефинирана стратегия за дигитален маркетинг, въпреки че повечето от тях са активни онлайн. Опитът ни в агенцията също потвърждава тази статистика – често се срещаме с нови клиенти, които до момента не са имали ясно разписан план за действие. Затова, преди да обясним как да създадете успешната стратегия, трябва първо да знаете защо тя е необходима.
- Стратегията ви дава цели и посока. Компаниите, които нямат ясно дефинирана дигитална стратегия, може и да имат обща идея какво искат да постигнат, но нямат зададени конкретни измерими цели и съответно няма как да установят успеха си.
- Работите с ясна таргет аудитория и послание. Когато имате дефинирана стратегия, ще имате и добре дефиниран профил на вашия онлайн потребител и точното послание, с което искате да го достигнете.
- Имате ясно определен бюджет. На база заложените цели и планирайки всички активности, вие знаете какъв бюджет ще ви е необходим не само за годината, но и месец по месец или дори седмица по седмица.