С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите производители на зърно: Годината на спокойствието

Автор: Деница Ватева 25 ноември 2019

На фона на проблемите в някои държави цените на зърното тръгнаха плавно нагоре, което доведе и до забавяне в търговията

Shutterstock

През последните 5-6 години на международните зърнени пазари трайно се бяха настанили по-ниските цени. Добрата реколта в редица ключови производители доведе до високо предлагане, относително високи запаси за всяка една от годините и като цяло сравнително стабилни ценови нива на основните култури. България, разбира се, не е изключение от общата тенденция. Макар през 2016 и 2017 г. да бяха отчетени високи реколти от пшеница, на границата на исторически рекорд, това не се отрази силно във финансовите резултати на основните компании в сектора. Повечето от тях имаха положителен резултат, но продажбите на по-ниски цени доведоха и до изтъняване на маржовете.

Миналата година в някаква степен беше различна. Заради по-слабата реколта при някои европейски производители, силно засегнати от сушата на континента, както и отделни региони в САЩ, цените на международните пазари тръгнаха нагоре. В България също беше отчетено плавно увеличение, което доведе и като цяло и с известно задържане на зърното от страна на производителите в очакване на по-добри цени. Предвижданията са, че през тази година секторът е влязъл с по-висок преходен запас в новата реколта, която иначе също е сравнително добра.

Целият текст и таблицата са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Категорията на шоколада в България има перспектива за развитие Средната му консумация е все още под средната за Европа
Празниците за повечето търговски вериги в САЩ няма да са весели Традиционните магазини очакват по-малко приходи през коледния сезон заради нарастващия брой онлайн поръчки