Регистрация

GfK: Потребителското настроение в България се е подобрило

Автор: Капитал 21 април 2017

Икономическите очаквания на българите за първите два месеца са достигнали най-високите си нива през последните години

Фотограф: Надежда Чипева

Настроенията на потребителите в България са се подобрили през първата четвърт на тази година в сравнение с предходната. Това е един от изводите в проучване на потребителския климат на GfK. Компанията провежда всеки месец от години това изследване, посочват в съобщението си оттам.

Резултатите показват, че икономическите очаквания на българските потребители за първите два месеца от тази година са достигнали най-високите си нива през последните години. След това през март обаче отново спадат до негативни нива от -2.3 пункта. Изводът, който правят в проучването, е, че "очевидно българският потребител все още не може да предположи колко дълго ще продължи икономическият растеж, наблюдаван през последните години". Въпреки това в края на тримесечието показателят е отчел 3.5 пункта подобрение в сравнение с предходната година.

С отрицателни икономически очаквания са във Великобритания (-13.2 пункта), Гърция (-51) и Италия (-53). В Чехия очакванията на потребителите за икономиката са на най-високи нива – 37.2 пункта, следвани от Холандия (31.9) и Португалия (29.2).

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души