С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Над 100 български бизнеса вече използват виртуалния пазар VibeMarket

Над 100 български бизнеса вече използват виртуалния пазар VibeMarket

Автор: Регал 07 януари 2021

Ограниченията, които COVID пандемията постави по пътя на бизнеса и обществото през 2020, незабавно се отразиха на икономическото състояние на малките и средните бизнеси. Много от тях - като ресторанти и кафенета - ограничиха осезаемо дейността си, а други - клубове, хотели, търговски обекти и т.н. - дори я преустановиха за неизвестно време.
Именно в тази ситуация на криза се роди идеята за виртуалния пазар VibeMarket - резултат на партньорството между Mastercard и myPOS. VibeMarket стартира като чатбот в платформата на Viber през юни 2020 и даде пространство на търговци от различни индустрии да продават своите продукти директно във Viber и да получават дистанционни плащания с myPOS.
Принципът на работа е изключително лесен - потребителите влизат в чатбота VibeMarket, където могат да търсят различни продукти и услуги из цялата страна или близо до тяхната локация. След като изберат търговец, те могат да започнат личен чат, в който да научат повече за неговите продукти и да направят поръчка.
Няколко месеца по-късно платформата се използва от 120 бизнеса и близо 10 000 клиенти, които се възползват от предлаганите там продукти и услуги. Единственото условие за включване на търговците е да се регистрират безплатно в myPOS. При това без никакви първоначални инвестиции или абонаментни такси. Търговците заплащат единствено малка трансакционна такса за всяко прието чрез myPOS плащане.
За да направят чатбота още по-удобен и за двете страни, тази зима myPOS и Mastercard представиха усъвършенствана версия на платформата.

Търговците вече имат възможността да подредят продуктите или услугите си в каталог в своя VibeMarket магазин, а потребителите могат да слагат избраните от тях продукти в пазарска кошница и да изпратят поръчката си на търговеца, за да финализират плащането. Така чатботът придоби още по-осезаемо вид на платформа за електронна търговия за онези малки български търговци, които не могат да си позволят собствен онлайн магазин или пък търсят още един канал за онлайн продажби.
Колко ефективна и удобна е платформата VibeMarket споделят самите търговци, които я използват:

AEmillius Caviar предлагат първокачествен черен хайвер от руска есетра и моруна, както и други хранителни продукти. Те откриват VibeMarket в началото на юли 2020 и вече обслужват група от 3000 потребители. AEmillius Caviar са впечатлени от възможността за дистанционни продажби и разплащане и отчитат, че над 80% от клиентите им предпочитат да платят с кредитна или дебитна карта. В този смисъл плащанията чрез системата на myPOS и VibeMarket удовлетворяват напълно нуждите им на търговец.

Една от най-разпознаваемите местни марки за вина - "Катаржина Естейт", използва виртуалния базар VibeMarket от месец май 2020 г., за да предлага своите месечни промоции и нови предложения. Наблюденията на компанията показват, че клиентите предпочитат електронния начин на плащане, а именно чрез използването на myPOS платежен линк. Представителите на "Катаржина Естейт" се надяват броят на търговците и потребителите в платформата да продължава да расте, за да може все повече продукти да достигнат до своята публика по един лесен и икономически ефективен начин.
По същото време в платформата се включва и "Хранкооп София" - неформално сдружение за доставка на чиста храна, произведена от семейни ферми и производители. Техните потребители във VibeMarket също растат бавно, но прогресивно. Предпочитанията на клиентите са да плащат с карта при доставка или с платежен линк.

Повече информация за VibeMarket и как можете да се включите в него като търговец, можете да откриете на mypos.bg/vibemarket. Като клиент просто потърсите VibeMarket в търсачката на Viber приложението.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента