С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • По-висока цена ще отказва българите от найлоновите торбички

По-висока цена ще отказва българите от найлоновите торбички

Автор: Dnevnik.bg 02 ноември 2010 , 2 коментара
Цената на торбичките ще се повишава постепенно в годините, за да се избегне стрес за работещите в производството им

Фотограф: Цветелина Ангелова

От следващата година тънките найлонови торбички ще имат нова, по-висока цена, като целта е потребителите да ограничат употребата им. Това съобщи министърът на околната среда и водите Нона Караджова.

Цената на торбичките ще се повишава постепенно в годините, за да се избегне стрес за работещите в производството им, където са заети 2-3 хиляди души. Мярката е обсъдена с асоциация "Полимери", за да се коментират възможностите за преминаване към производство на друг вид торбички като биоразградимите, отбеляза Караджова. Поскъпването на торбичките ще се осъществи чрез повишаване на продуктовата такса до размер, който ще откаже хората да ги купуват, обясни Караджова.

Ако отида в магазина и една подобна торбичка струва един лев, ще се откажа да я купя, даде пример екоминистърът. Всяка по-евтина торбичка ще бъде сигнал, че е нерегламентирано произведена и не е платена определената от държавата продуктова такса, посочи Караджова. По думите й все още се обсъждат мерките за контрол върху използването на тънките найлонови торбички. Не може заради това, че контролът ще бъде труден, да се отказваме от идеята, коментира министърът.

Засега продуктовата такса ще се въведе само за прозрачните найлонови торбички, за по-плътните цената няма да се повишава, за да се тества системата, каза още Караджова.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Parkmart - нов опит за луксозна верига Варненецът Добромир Андонов първо създава сезонните обекти Aldo, вече има 4 магазина от по-високия клас и се цели в още 3