Регистрация

"Рамстор" освободи всичките си магазини в София

Автор: Зорница МАРКОВА 16 март 2007

На тяхно място влизат ЦБА и "ВП маркет"

След като продаде единствения си собствен магазин в София, турската верига за хранителни стоки "Рамстор" освободи и обектите, в които беше под наем, показва проверка на "Дневник". На мястото на "Рамстор" в столичния квартал "Овча купел" ще влезе веригата ЦБА, а в "Дървеница" - литовската "ВП маркет". С това "Рамстор" окончателно се изтегли от търговията на дребно у нас, въпреки че от компанията твърдят, че няма да напускат българския пазар.

От ЦБА обявиха в четвъртък, че ще отворят новия си обект в "Овча купел" най-вероятно през следващата седмица. В момента той се зарежда и вече е променен в корпоративните цветове на веригата. Паралелно с него компанията ще отвори още един магазин в същия квартал. Така общият брой на магазините на ЦБА в столицата ще стане 11. До края на месеца предстои веригата да отвори нов обект в Шумен, след като миналата седмица стана готов и магазинът в Плевен. През последните две години търговската верига ЦБА, изградена по модела на едноименната унгарска компания, отвори значителен брой нови магазини, като в момента техният брой е приблизително 160.

През последната година "ВП маркет" също се фокусира върху отварянето на нови обекти не само в София, а и в някои други градове на страната. Магазините на компанията са с малък формат и със стратегия за ниски цени (тип "дискаунт"). Освен в София, където "ВП маркет" има близо 10 магазина, компанията присъства вече и в Перник, Пловдив, Враца и Асеновград. Дружеството развива мрежата си под марката "Т маркет".

"Рамстор" продаде магазина си на бул. "Ал. Стамболийски" в средата на февруари. Новият собственик е компанията с израелски собственици "Он България", регистрирана през 2005 г. Цената на сделката беше 8.5 млн. евро.

Турската верига търсеше купувач на магазина си от средата на миналата година. Представители на пазара на недвижими имоти още тогава обявиха, че веригата иска да излезе и от магазините, в които е под наем. Според конкуренти на "Рамстор" причината за затварянето на магазините е неуспешна стратегия и слаби финансови резултати.

"Рамстор" е собственост на компанията "Мигрос", част от холдинга "Коч". Веригата стъпи на българския пазар през 2001 г., след като вече беше започнала дейността си в в Русия, Казахстан и Азербайджан. През 2005 г. тя стигна и до пазара в Македония чрез "Рамстор България". През първите девет месеца на миналата година компанията има оборот в България и Македония общо 12.6 млн. евро. Общият оборот на "Мигрос" във всичките и подразделения за деветте месеца е 1.7 млрд. евро. Според информацията от миналия месец "Рамстор България" генерира по-малко от 1% от оборота на "Мигрос".

 

 


Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души