Регистрация
  • Начало
  • Списанието
  • Храни
  • Магърдич Хулиян: Малките семейни ферми не участват в обсъжданията на промените в закона за храните

Новини, изследвания, анализи, казуси и интервюта на тема продоволствената сигурност, безопасност на храните и фермерски доставки. По проект, финансиран с подкрепата на Европейския съюз. Тази публикация (комуникация) отразява единствено мнението на автора и Европейската комисия не отговаря за съдържанието на информацията.

Магърдич Хулиян: Малките семейни ферми не участват в обсъжданията на промените в закона за храните

Автор: fermer.bg 17 септември 2015

Въпреки засилващия се потребителски интерес към фермерските продукти, малкият бизнес остава изолиран, посочва председателят на Националното сдружение на малките семейни ферми и преработватели

Фотограф: Георги Кожухаров

Въпреки засилващия се потребителски интерес към фермерски продукти, малките производители на храни са изолирани при подготовката на новия закон за хранителната верига и на поправките в закона за храните. Становището е на инициативата "Зелени закони" , които настояват да бъдат взети предвид не само интересите на едрия бизнес, а да се гарантира на малките производители правото легално да излизат на пазара, съобщава сайтът fermer.bg.
 
"Ако в новия закон за хранителната верига и поправките в закона за храните
онтово не бъдат включени онези малки производства, за които всички мечтаем, обикаляйки по други държави, при нас те ще останат отново в сферата на мечтите". Това каза в предаването "Преди всички" по "Хоризонт" Магърдич Хулиян, експерт към инициативата и председател на Националното сдружение на малките семейни ферми и преработватели.
 
Според него готвените промени се обсъждат само с големите производители. За сдружението на малките семейни фирми е важно в този закон да бъде гарантирано, че по примера на редица европейски държави ще се даде възможност на малките производители да излязат легално на пазара, изтъква Хулиян.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души