Регистрация

Топ 20 на производителите на плодове и зеленчуци: Общите приходи отново растат

Автор: Мара Георгиева 15 октомври 2021

Секторът все още не може да задоволи вътрешното търсене

null

Пандемичната 2020 г. се оказа успешна за най-големите производители на плодове и зеленчуци. На фона на корона кризата и мерките за затваряне очаквано разходите на потребителите бяха насочени основно към храна и по-малко за развлечения.
Въпреки покачването на приходите на водещите компании в сектора българското производство на плодове и зеленчуци не успява да задоволи вътрешното търсене при 16 от 19 изследвани култури и през програмния период 2014 - 2020 г. Това показва cрaвнитeлeн aнaлиз нa консултантската компания "ИнтeлиAгрo". Сравнението с предходния програмен период, 2007 - 2011 г., сочи, че при девет от изследваните култури дори има влошаване на степента на задоволяване на вътрешното търсене с българска продукция. При четири култури се наблюдава подобрение.

Целият текст и класацията са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души