Регистрация

Новият път на Nike в България

Автор: Мара Георгиева 19 февруари 2021

Световният шампион при маратонките смени дистрибутора си за страната - от гръцки на сръбски

Фотограф: Цветелина Белутова

Световният лидер на пазара на маратонки Nike промени работата си на гръцкия пазар, което размести и бизнеса в България. Причината: увредената репутация на досегашния представител в региона - Folli Follie.
Гръцкият търговец на бижута и спортни стоки е надувал финансовите си резултати години наред и така фамилията собственик е печелила от продажба на акциите си. Скандалът избухва през 2018 г., след което бавно глобалните компании късат отношения с веригата. Това прави и Nike. В резултат българският вносител, част от групата на Folli Follie, миналата година остава без този ключов бизнес. Всъщност още година и половина ще работи с последните си 2-3 магазина на бранда.

А от лятото на миналата година ексклузивният вносител в България е нов - сръбска собственост, но от години е познат тук през мултибранд веригата си "Спорт вижън". Така временно крайните магазини с продукти само на Nike са на два конкурента. Но на едро вече представителството е само сръбско, то управлява и шест от магазините с марката на древногръцката богиня.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души