Регистрация

Големите вериги: още нови магазини и повече онлайн

Автор: Мара Георгиева 11 януари 2021 , 1 коментар

Мениджърите на 9 търговски компании за очакванията и инвестициите през 2021 г.

Фотограф: Надежда Чипева

Пандемия, дистанция, затворени магазини за нехранителни стоки. Първоначално паническо пазаруване и презапасяване с продукти. Проблеми с доставките и адаптиране към новите условия за бизнес. Силен ръст на онлайн продажбите. Спад на клиенти, очаквано намаление на обороти. Такава бе изминалата година за търговците на дребно в страната.

Каква точно беше 2020 и какви са очакванията за тази година сред мениджърите на топ вериги в страната, подредени по приходите им за 2019 г.?

Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:
1. Коя е най-голямата промяна за вашия бизнес заради корона кризата?
2. Как завършвате 2020 като % ръст/спад в приходите и финансовия резултат? Какво планирате като приходи и печалба/загуба за 2021 г.?
3. Колко магазина открихте през 2020? Ще попречи ли пандемията на инвестиционните планове на компанията - колко обекта планирате да отворите през 2021 и къде?
4. Планирате ли други инвестиции - освен в обекти - през 2021, колко и в какво?
5. Как се развиват онлайн продажбите, какъв дял от оборота заемат, каква е целта за 2021 г.? (Кога ще предложите онлайн продажби, за целия асортимент ли и за кои градове?)
6. Какви промени в потребителското търсене в резултат на пандемията отчитате? Очаквате ли спад в платежоспособността на клиентите и с какъв процент?

Отговорите - на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души