Регистрация

Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи

Автор: Мара Георгиева 12 август 2020

Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите

Фотограф: Надежда Чипева

Спад на клиентите в големите търговски вериги, понижение на оборотите, промяна на потребителските навици. Това отчита анкета за влиянието на карантината върху търговските вериги с участието на осем компании: "Аванти", "Билла", Deichmann ("Дайхман"), "Кауфланд", "Лидл", Mr. Bricolage ("Мосю Бриколаж"), "Фантастико" и "Хиполенд". Проучването е по инициатива на Сдружението за модерна търговия.

По-малко клиенти

Участниците в анкетата отчитат над 23% среден спад на броя на клиентите през първите шест месеца на 2020 г. При хранителните вериги, чиито магазини работеха по време на извънредното положение, намалението е между 10% и 50%. При трите нехранителни вериги, които по време на карантината затвориха общо 36 от своите 59 магазина, свиването на броя клиенти е средно с малко над 30%. Най-голям спад отчита "Дайхман" - 50%, заради затварянето на 19 от 21 обекта.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души