AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара
За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.
От гледната точка на AB InBev продажбата на австралийското звено дава възможност на компанията да намали частично дълговете си, които вече достигат 106 млрд. долара. Акциите на AB InBev се вдигнаха с 5% след новината.
Цялата новина четете в "Капитал".