Регистрация

КЗК не откри монополисти и дефекти на пазара на горива

Автор: Ивайло Станчев 12 март 2019

В секторния анализ регулаторът единствено дава препоръки за складовете - да има е-платформа и държавата да построи още обекти

Складовете за горива не достигат, скъпа инвестиция са, бюрокрацията е голяма и това пречи на вноса. Тези известни вече проблеми открива Комисията за защита на конкуренцията в последния си секторен анализ на пазара на горива. Документът този път не открива никакви наченки на нарушения в производители и търговци. Има само препоръки за нормативни промени, които да улеснят достъпа до складове или за изсветляване на сектора. А ако искате да се ориентирате за размера и тенденциите на пазара или кой какъв дял държи, няма да успеете, защото всички числа са скрити в документа.

Най-кроткият анализ

Проверката започна през ноември 2018 г., когато КЗК обяви, че се самосезира "след серия публикации в медиите за повсеместно увеличаване на цената на автомобилните горива за крайните потребители в редица градове на България", но точно тогава имаше и национални протести срещу цените на бензина и дизела. Тя обхваща периода началото на 2016 - края на 2018 г. и за първи път включва специален раздел, посветен на складовете и базите. Очакванията бяха, че документът ще стигне до изводи как да се намали влиянието на пазарния лидер "Лукойл България", който държи по-голямата част от местата и обемите за съхранение. Но това явно не се случи.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души