Регистрация

От какво ще зависи успехът на вашите онлайн продажби

Автор: Силвия Радославова 07 март 2019

Конференцията "Успешни стратегии за електронна търговия" на "Капитал" ще срещне лидерите в сектора, за да представят новата посока, тенденции и модели в развитието на дигиталното пазаруване

Ако прогнозите на анализаторите се сбъднат, то през 2025 г. всяка пета или шеста покупка в света ще бъде направена онлайн. Потребителите ще пазаруват все повече с помощта на гласови асистенти и чатботове, изкуственият интелект ще намира и препоръчва най-точните продукти, част от тях ще могат да бъдат тествани през различни онлайн симулации, а логистиката и доставките ще изискват все по-малка човешка намеса.

Дали и колко бързо пазарите в различните държави по света ще се доближат до така начертаната прогноза е въпрос, който зависи от твърде много фактори, но във всички случаи онлайн пазаруването ще продължи да се изкачва към върха на своя потенциал, а стратегиите за едно интензивно и запомнящо се онлайн присъствие ще стават все по-важна част от мисленето в ритейла.

Четвъртата годишна конференция на вестник "Капитал" "Успешни стратегии за електронна търговия" ще погледне към тенденциите, иновациите и новите модели в света на дигиталното пазаруване, за да даде отговори на въпросите за посоката и скоростта на развитие в сектора. Събитието ще се проведе на 11.април в Sofia Event Center.

То ще събере заедно онлайн търговци, маркетплейс платформи, ритейл компании, бранд мениджъри, производители и представители на всички свързани с ритейла индустрии.

Акценти и гости в програмата

Сред лекторите на форума тази година са ръководителят на бизнес отдела на Ebay за Израел и нововъзникващите парази в Европа и Африка Шай Тайеб, редакторът на специализираното издание Retail Week Джон Райън и Йонут Гросу, дигитален мениджър и ръководител електронна търговия на френската верига за бързооборотни стоки Auchan в Румъния. Гросу е познат като един от най-опитните професионалисти в сферата на онлайн търговията в Румъния и създател на платформата Fashion Days. Основна тема в неговата презентация ще бъдат дигиталните трансформации.

Акцент в програмата ще бъде и европейската регулаторна рамка. Генералният секретар на Европейската омниченъл и онлайн търговската асоциация (EMOTA) Мауриц Брухинк ще посочи трендове и перспективи за бизнеса, идващи от приетото в ЕС законодателство срещу географското блокиране. Регулацията за геоблокирането е в сила от края на миналата година и цели да премахне ограниченията, смятани за дискриминация на база местоположението на клиента, така че той вече да може да получава стоки и услуги, без да бъде пренасочван към местни сайтове и електронни магазини.

Съоснователят на адвокатското дружество "Точева и Мандаджиева" Жулиета Точева ще разкаже "Как "новата сделка за потребителите" на ЕК ще промени електронната търговия".

За конференцията в София пристигат още мениджърът дигитални продукти на авиокомпанията KLM Марк Толенс, който ще говори как да превърнем обратната връзка от потребителите в реална визия за дигиталното развитие на компанията, и изпълнителният директор на италианската компания за кухненско оборудване Ausker, Гуидо Зоболи, който ще даде практически съвети за прескачането на посредниците и успешните онлайн директни продажби.

Сред големите теми във форума ще бъдат още интеграцията на изкуствения интелект в електронната търговия и новите технологии, тенденциите в мобилните плащания, иновациите в доставките и логистиката.

Освен върху глобалните трендове конференцията ще погледне и върху развитието, предизвикателствата и успехите на българския пазар. Участници в панела са мениджърите на водещи компании от различни сегменти, сред които платформата OLX, румънската верига стоки за дома Virve, която оперира в България, магазините за играчки "Хиполенд", лидерът в продажбите на обувки "Дайхман България" и куриерската "Спиди".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България