Регистрация

Българско патешко за ценителите в Европа

Автор: Весела Николаева 11 януари 2019

"Булчикън" успешно преминава от производство на пилешко към отглеждане на бяла патица

Компанията, управлявана от Любомир Зиколов, гледа и към японския пазар, който е с голям потенциал
Фотограф: Цветелина Белутова

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Гепард". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат тук

Успешните фирми обикновено имат две общи неща – гъвкавост и качествен продукт. В "Булчикън" залагат и на двете. Компанията попадна в класацията "Гепард" с ръст на приходите 188%. Основната причина за повишения оборот са по-високите продажби, основно зад граница. Началото на дейността е поставено през 2004 г. с производство на пилета. От няколко години продукцията се променя и сега "Булчикън" отглежда и продава единствено патици от вида бяла пекинска, селектирана специално за месо. В момента компанията е собственик на няколко халета в Славяново, където се отглеждат животните. В Севлиево има ферма за майки и кланица, а малките патета идват от люпилни във Велико Търново и Стара Загора.

Повече качество, отколкото количество

В Севлиево през 2008 г. е завършена чисто новата ферма с кланица, а година по-рано "Булчикън" купува от "Стара планина холд" част от активите на стария птицезавод в Славяново, Плевенско. Някогашният огромен комбинат е имал жп връзка и е бил основен износител на птиче месо от България. От "Булчикън" са модернизирали основно няколко от сградите и вместо на количество залагат на качество.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души