Регистрация

Walmart иска да напусне Япония

Автор: Пламена Кацарова 17 юли 2018

Ритейл гигантът се ориентира към развиващи се пазари като Китай и Индия

Ритейл гигантът Walmart иска да напусне японския пазар с продажбата на веригата супермаркети Seiyu, които притежава, съобщава Reuters. Американският търговец вече се е обърнал към големите търговци на дребно и фондовете за дялово инвестиране в търсене на купувач. Ако продажбата бъде реализирана, цената на сделката ще бъде в рамките на 300 до 500 млрд. йени (2.7 - 4.5 млрд. долара).

Интерес към развиващи се пазари

Продажбата на Seiyu е поредното излизане на американската група от пазар с по-малък ръст. Миналият месец Walmart обяви, че е продал 80% от акциите на бразилските си операции на фирмата за частни инвестиции Advent International. Излизането от пазар, който не се справя достатъчно добре, е третата голяма международна сделка за компанията тази година. Търговецът на дребно предпочита да инвестира в пазари като Китай и Индия.

През януари Walmart заяви, че стартира онлайн магазин за хранителни стоки в партньорство с най-голямата компания за електронна търговия в Япония - Rakuten. Тогава изпълнителният директор на японската компания Хироши Микитани каза, че се надява, че това може да предшества по-голямо глобално сътрудничество между двете компании.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души