Регистрация

Сладоледите: По-европейски и леко по-скъпи

Автор: Мара Георгиева 16 юли 2018

Пазарът на сладолед е малък, но растящ - с 16% през миналата година

Фотограф: Цветелина Белутова

Растящ пазар, който за втори път изкуши британския гигант Unilever да купи български производител. В случая - великотърновската "Сладоледена фабрика", която произвежда под марката Denny. Предишната покупка беше на "Дарко" преди седем години. За периода се случиха още промени - швейцарската Nestle и британската R&R обединиха бизнеса си със сладолед и така в края на 2016 г. варненският производител стана "Фронери". А от този сезон продава и сладоледите Milka на "Монделийз". Отскоро другият в местния топ 3 - добричката "Изида", предлага Häagen Dazs, след като отдавна внася и продуктите на Mars.

Интересът на световните гиганти вероятно е заради покриването на целия регион, не защото продажбите тук са значими. Оценките за пазара варират между 100 и 160 млн. лв. годишно. Страната не е и голям износител - годишно за по около 10 млн. лв. се продават зад граница. Но пък както в много други сектори трендът е възходящ, като средният и високият клас сладоледи вече се търсят повече.

Колко е сладко

Продажбите в синхрон с икономиката очевидно се качват. При производителите ръстът за 2017 г. е малък: 2% до общо 91 млн. лв. (виж графиките). Но индивидуалната картина е различна: "Дарко" пада силно, докато другите растат.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души