Регистрация

НАП иска да създаде регистър на собствениците на е-магазини

Автор: Николай Нейчев 02 януари 2018

Промени в наредба предлагат търговците да посочват името на електронния магазин, собственика, както и вида продавани стоки

Националната агенция за приходите планира да създаде регистър на собствениците на електронни магазини в страната. Към момента в преобладаващата част от онлайн магазините няма информация за търговеца, извършващ продажби през него. Целта е НАП да разполага с информация кое лице извършва търговската дейност. Освен това тези данни ще бъдат видими и за потребителите, като всяко лице ще може да извършва справка за собственика на определен електронен магазин.

Подаване на информация

Предвижда се подаването на информацията от електронните търговци към НАП да се извършва по електронен път, за което ще е необходимо съответният търговец да разполага с електронен подпис. Задължените лица ще трябва да посочват името на електронния магазин, собственика, както и вида продавани стоки.

Новата регулация се предлага чрез промени в Наредбата за отчитане на продажби в търговските обекти, която задава основно регулация за търговците на горива, обявявани вече публично. Пълният пакет изменения бяха пуснати за публично обсъждане на портала strategy.bg и сайта на финансовото министерство миналата седмица. Приемането на становища по предложените от Министерството на финансите текстове приключва на 21 януари 2018 г.

Ако се приеме наредбата, търговците ще имат месец за подаване на информация.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души