Регистрация

Спорни законодателни идеи за минералните води може да отпаднат

Автор: Деница Ватева, Мара Георгиева 14 декември 2017

Възможно е да се въведат ограничения за реклама на "лечебни" храни

Фотограф: Надежда Чипева

Отпадане на първоначалната идея търговските наименования на минералните води да съдържат името на извора, забрана за реклама на "лечебни свойства" на храни, допълнителен режим за производство на храни по Българския държавен стандарт, нов начин за регистрация и търговия с различни хранителни добавки. Това са само част от промените, които могат да настъпят в законопроекта за храните, който бе приет на първо четене в парламента и предстои да се разглежда на второ. В срока за предложения между първо и второ четене в парламента са постъпили девет проекта за корекции, установи проверка на "Капитал". На този етап не е ясно кога текстовете ще бъдат разгледани на заседание на ресорната парламентарна комисия по земеделие и храни.

Нови корекции в предложенията за водите

При първото четене на законопроекта един от най-спорните въпроси бе свързан с обозначаването на минерални, изворни и трапезни води. Приетите текстове в пленарната зала предвиждат да се въведе изискването, че минералните и изворните води, които са от един и същ извор, могат да бъдат пуснати на пазара само под едно търговско описание. По този начин например двете минерални води, които са от един извор, но с различно търговско наименование - "Девин" и "Балдаран", трябва да продават водата си под едно и също търговско описание, което съдържа името "Балдаран", което е и името на извора. Възможно е обаче този текст да отпадне, ако се приемат поправки, предложени от депутата Андриан Райков от ГЕРБ.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души