Регистрация

Димитър Спасов, управител на "Кауфланд България":

Регистрираме изключително голямо търсене

Автор: Регал 03 октомври 2007 , 7 коментара

Поскъпването на определени категории хранителни стоки през август до голяма степен се дължи на повишените производствени разходи на тези категории или на очакването за краткосрочно повишаване, коментира Димитър Спасов, управител на "Кауфланд България".

Според него не може да се каже, че това е очакваното покачване на цените след членството на България в ЕС. Той напомни, че цената на стоките се определя основно от пазарни фактори като търсене и предлагане. Някои стоки в България са с по-ниски цени от тези в ЕС, а други са с по-високи, така че в "Кауфланд" не очакват сериозно покачване на цените на хранителните стоки в резултат от присъединяването на България към ЕС.

Във веригата се придържат към политиката при промяна на цената на дадена стока от производителя тя да  се променя и в "Кауфланд". Димитър Спасов обаче определя цените в "Кауфланд" като сравнително стабилни. Тъй като по дефиниция продават на най-ниски цени, а и "продължаваме да продаваме на най-ниски цени в сравнение с конкурентите", при сегашното августовско поскъпване в "Кауфланд" регистрират "изключително голямо търсене".

И в краткосрочен, и в дългосрочен аспект управителят на "Кауфланд България" очаква цените да се стабилизират.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души