Регистрация

Онлайн платформата "Градинария" обяви първа офсайт сделка

Регистрираните участници в електронния пазар вече са близо 200

Автор: Регал 29 юли 2015

Електронният пазар за търговия на едро със свежи плодове и зеленчуци www.gradinaria-bg.com регистрира първата сключена офсайт сделка между продавач и купувач, съобщиха авторите на проекта "Градинария".

Сделката се случва броени дни, след като порталът беше представен пред заинтересованите страни и медиите.

При тази първа търговска операция 3000 кг праскови са сменили своя собственик, преминавайки от градината на земеделски производител от с. Мечкарево, област Сливен, във владение на едноличен търговец от Ловеч. Прасковите "Ред хейван", "Голд хейван" и други сортове са били оферирани на цена от 1,00 лв.

Порталът "Градинария" е създаден по проект "Модерна търговия" и се изпълнява от Националния съюз на градинарите в България с подкрепата на Фондация "Америка за България".

Близо 200 са вече регистрираните участници в електронния пазар - земеделски производители, търговци и преработватели. Повече са подадените оферти от производители, които към 29 юли са 43 оферти срещу 4 оферти "Купува".

Извън първата сключена сделка по други 10 оферти в момента върви договаряне между продавачи и купувачи.

"Още на старта на "Градинария" правят впечатление големите количества продукти, които нашите производители предлагат в своите оферти – във виртуалния ни пазар имаме 400 т сливи, 100 т пипер, 100 т дини, 40 т моркови, 200 т картофи и много други внушителни оферти", казва секретарят на съюза на градинарите Мариана Милтенова. Според нея това показва, че производителите на свежи български плодове и зеленчуци са готови да задоволяват потребностите и на големите търговски вериги, които сега често зареждат нашия пазар с вносни продукти.

Милтенова призова търговците да насочат отново предпочитанията си към продуктите на българските производители.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души