Тестовият магазин на "Лидл" в България ще е в Ловеч
Компанията започна да избира строител за логистичната си база край София
„Лидл“ с плосък покрив
Фотограф: Лидл
„Лидл“ с т.нар. пултов покрив
Фотограф: Лидл
„Лидл“ със скатов покрив
Фотограф: Лидл
Мострен проект
за магазин, който се адаптира към противоземетръсните, противопожарните изисквания и климатичните условия в съответната държава. Компанията има различни архитектурни варианти за магазините си – с плосък, с пултов, със скатов покрив. Те се прилагат така, че да са в хармония с града и квартала, в който се намират.
Магазинът в Ловеч би трябвало да е готов като сграда до февруари 2009 г., като това не означава, че той ще е и първият открит "Лидл" в страната. Обикновено веригата отваря едновременно поне десетина магазина в дадена държава, което е и т.нар. Lidl-opening.
Успоредно със строителството на магазина в Ловеч "Лидл България" смята да
Форсира подготовката за строеж
(геоложките проучвания, проектиране и взимане на строителни разрешения и пр.), на терени, които вече са оформени юридически като собственост на компанията. Основният акцент са големите градове като София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, както и градове, които нямат толкова жители, но дават надежда като икономическо и географско развитие, например Ловеч, Петрич, Севлиево и прочие, каза представителят на компанията.
Досега в България от "Лидл" с предимство са купували терени. В плановете им е и да влизат и в новостроящи се обекти, като ритейл паркове и други търговски центрове. Условието е сградите да са разумни като концепция и финансови условия, да имат съответния брой паркоместа, достатъчно голяма зона за доставки и помещенията да са на партерния етаж. Такъв (чрез наеми) ще е подходът към централните части на градовете.
На 29 септември "Лидл България" започна и процедура по избор на строител за
Логистичната си база
и административна сграда до София. Комасацията на терена от няколко десетки хиляди квадратни метра на територията на община Елин Пелин вече е приключила.
Успоредно е активизирано и набирането на персонал за работа в българския филиал на веригата – чрез обяви и head hunting агенции. "Искаме да се установим като добър, надежден и перспективен работодател, който инвестира в персонала, в обучението му и предлага стройна система на работа", каза представителят на компанията.
Той не пожела да се ангажира с ориентировъчна дата за отварянето на първата вълна от магазини "Лидл" в България.