Регистрация

"Карлсберг България" изпревари "Каменица" АД по пазарен дял

Автор: Pari.bg 18 май 2010

"Карлсберг България" вече стабилно е Номер 2 на пазара на бира у нас, съобщи изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров. От началото на годината, в условията на свиващ се пазар, "Карлсберг България" постига близо 30% дял от общия пазар на бира в страната, уточни Грънчаров. Така бирената компания, която има две пивоварни - една в Шумен и една в Благоевград, изпревари "Каменица" АД и се нареди на второ място след лидера Загорка АД.

Трите компании държат близо 90% от пазара на бира в България.

За първото тримесечие на 2010 г. най-силната марка на "Карлсберг България" - "Шуменско", е достигнала 19% пазарен дял от общия бирен пазар, а в домашния регион той е нараснал до 31%. От компанията казват, че ръст бележат и всички останали търговски марки на компанията, особено "Туборг" и " Пиринско".

Пазар
Кризата сви потреблението на бира у нас през миналата година с 11% до 5 млн. хектолитра. За тази година обаче се очаква по-лек спад от около 5% по прогноза на Съюза на пивоварите в България. С наближаването на летния сезон тепърва започва надпреварата на пивоварните компании за вниманието на клиента и не е изключено пренареждане на играчите на пазара.

Инвестиции

"Карлсберг България" от една страна е сред най-големите инвеститори в шуменския регион. Само за 2009 г. вложихме над 22 млн. лв. в пивоварните ни в Шумен и Благоевград, а през 2010 г. въпреки трудните икономически условия, планираме да инвестираме в прозиводствената база и капацитет на заводите още над 15 млн. лв., казва Грънчаров. Пет милиона лева ще бъдат вложени за изграждането на нов логистичен център до Шумен. Общата стойност на инвестициите на "Карлсберг България" в Шумен за периода 2004-2010 г. ще надхвърли 75 млн. лв.

Събития
RID 2014: БЪЛГАРСКИЯТ ПАЗАР

RID 2014: БЪЛГАРСКИЯТ ПАЗАР

Особености на локалния купувач, производител и търговец

Таен клиент
Средната сметка се закотви
Средната сметка се закотви
Кошницата на тайния клиент през май е най-скъпа в "Лидл", а най-евтина – в "Кауфланд"
Пазари
Помощ, на слънце съм!
Помощ, на слънце съм!
Само 38% от българите използват слънцезащитна козметика. Водеща за жените е грижата за кожата, а за мъжете - предпазването от изгаряне
Търговци
Да инвестирам ли в онлайн магазин
Да инвестирам ли в онлайн магазин
По-добре го правете чрез утвърден е-търговец, смятат собствениците на едни от най-големите електронни магазини в страната
Тема на броя
Домашната храна е най-популярна в селата и след това - в София
Домашната храна е най-популярна в селата и след това - в София
Eдва 16% от хората в страната са чужди на home made потреблението
Редакционно
Съмнителен ефект
Съмнителен ефект
Спорно е дали производителите и потребителите ще спечелят дългосрочно от закона срещу веригите. Пазарната икономика със сигурност губи