Регистрация

"Карлсберг България" изпревари "Каменица" АД по пазарен дял

Автор: Pari.bg 18 май 2010

"Карлсберг България" вече стабилно е Номер 2 на пазара на бира у нас, съобщи изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров. От началото на годината, в условията на свиващ се пазар, "Карлсберг България" постига близо 30% дял от общия пазар на бира в страната, уточни Грънчаров. Така бирената компания, която има две пивоварни - една в Шумен и една в Благоевград, изпревари "Каменица" АД и се нареди на второ място след лидера Загорка АД.

Трите компании държат близо 90% от пазара на бира в България.

За първото тримесечие на 2010 г. най-силната марка на "Карлсберг България" - "Шуменско", е достигнала 19% пазарен дял от общия бирен пазар, а в домашния регион той е нараснал до 31%. От компанията казват, че ръст бележат и всички останали търговски марки на компанията, особено "Туборг" и " Пиринско".

Пазар
Кризата сви потреблението на бира у нас през миналата година с 11% до 5 млн. хектолитра. За тази година обаче се очаква по-лек спад от около 5% по прогноза на Съюза на пивоварите в България. С наближаването на летния сезон тепърва започва надпреварата на пивоварните компании за вниманието на клиента и не е изключено пренареждане на играчите на пазара.

Инвестиции

"Карлсберг България" от една страна е сред най-големите инвеститори в шуменския регион. Само за 2009 г. вложихме над 22 млн. лв. в пивоварните ни в Шумен и Благоевград, а през 2010 г. въпреки трудните икономически условия, планираме да инвестираме в прозиводствената база и капацитет на заводите още над 15 млн. лв., казва Грънчаров. Пет милиона лева ще бъдат вложени за изграждането на нов логистичен център до Шумен. Общата стойност на инвестициите на "Карлсберг България" в Шумен за периода 2004-2010 г. ще надхвърли 75 млн. лв.

Таен клиент
Почти без собствени  марки на промоция
Почти без собствени марки на промоция
Все по-редки стават случаите, в които най-ниската цена в категорията се постига чрез промоция на стока под собствена марка. Това установиха тайните клиенти на сп. "Регал".
Пазари
Помощ, на слънце съм!
Помощ, на слънце съм!
Само 38% от българите използват слънцезащитна козметика. Водеща за жените е грижата за кожата, а за мъжете - предпазването от изгаряне
Търговци
Да инвестирам ли в онлайн магазин
Да инвестирам ли в онлайн магазин
По-добре го правете чрез утвърден е-търговец, смятат собствениците на едни от най-големите електронни магазини в страната
Тема на броя
Българинът на 2014 поставя  на преден план качеството
Българинът на 2014 поставя на преден план качеството
Животът детронира аксиомата, че българският потребител е преди всичко ценово чувствителен.
Редакционно
Свиване в кризата
Свиване в кризата
Магазините увеличиха преднината си пред ресторантите. Това е обобщението за последните години, през които хората ограничиха консумацията в заведенията за сметка на храненето у дома.