Регистрация

Unilever залага на малки придобивания в борбата за пазарен дял

Автор: Добромир Лазаров 07 декември 2017

Групата за потребителски стоки е извършила 18 сделки за последните 3 години

Британско-холандската група Unilever, един от лидерите в производството на потребителски стоки, ще продължи да разчита на сливанията и придобиванията, за да се справи с постоянно намаляващия ръст на приходите си, пише Financial Times. Това стана ясно на заседанието на управителния съвет на компанията в края на миналата седмица, когато Unilever официално обяви бъдещите си планове.

Кошница от сделки

Големите вериги за производство на потребителски стоки, понякога затруднени от бюрокрация, трудно забелязват някои иновативни продукти. За сметка на това те са особено добри при изграждането на името един продукт и в осигуряването на по-широк достъп на потенциални купувачи до него. По този начин Мартин Дебо, анализатор в Jefferies, обяснява ситуацията на все по-изтъняващ ръст на приходите, който се наблюдава при големите производители на потребителски стоки, и бизнес стратегията, предприета от Uniqlo.

От началото на 2015 г. Unilever, производител на сапуните Dove и сладоледите Magnum, e извършила 18 придобивания на обща стойност 8.8 млрд. долара, или средно около 500 млн. долара на сделка. Въпреки че придобиванията с такъв мащаб не са нетипични за сектора, предпочитанието повече на брой по-малки сделки се е оформило като бизнес стратегия на Unilever под ръководството на главния изпълнителен директор Пол Полман. "Следваме добра стратегия на стабилни и последователни придобивания, която очевидно работи за нас, и сме доволни от това", коментира Полман.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души