Регистрация

Alibaba отчете 83% ръст на печалбата си за третото тримесечие

Автор: Добромир Лазаров 07 ноември 2017

Изпълнителният директор на компанията Даниъл Жанг обяснява бизнес модела на Alibaba

Китайският лидер в онлайн търговията Alibaba надмина очакванията на анализаторите, отчитайки 83% ръст на печалбата си до 16.58 млрд. китайски юана (2.49 млрд. долара) през третото тримесечие на 2017 г., съобщава Financial Times.

Според последния финансов отчет на компанията печалбата от онлайн търговия е надвишила консенсусната анализаторска прогноза, изготвена от Bloomberg, с над 7%, или с около 1.18 млрд. юана. Приходите на компанията също са нараснали значително, достигайки 55.1 млрд. юана, което е ръст от 61% спрямо 34.9-те млрд. юана, реализирани от компанията през същото тримесечие на 2016 г. Печалбата на акцията на компанията е достигнала 8.57 юана (1.29 долара) на акция, или с около 63% повече спрямо 2016 г.

Силното представяне на Alibaba през третото тримесечие на годината позволи на листнатата на Нюйоркската фондова борса компания да коригира и без това високите си прогнозни финансови резултати за фискалната година. Необходимо обаче е да се отбележи, че очакванията на компанията в известна степен отчитат и потенциално отрицателното влияние, което консолидацията на опериращата на загуба логистична компания Cainiao очаквана през текущото тримесечие може да има.

Въпреки това блестящите финансови резултати на Alibaba през последните тримесечия значително повишиха търсенето на акциите на компанията, в резултат на което те поскъпнаха над два пъти от началото на годината, осигурявайки на онлайн търговеца пазарна капитализация от 469 млрд. долара. Компанията, основана преди около 18 години от бившия английски учител Джак Ма, от известно време засенчва с представянето си американските си връстници по пазарна капитализация. Причината за това е, че основаната по подобие на eBay Alibaba непрестанно се развива и се е превърнала от платформа за онлайн търговия в международна корпорация с бизнеси в областта на видеострийминга, облачните услуги и др.

Бизнес моделът

Alibaba не се притеснява от загуби в относителни малки области на дейност като дигиталните развлечения и облачните технологии, обяснява изпълнителният директор на компанията Даниъл Жанг.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души