Регистрация

САЩ заведоха дело срещу Fiat Chrysler заради измама с дизелови двигатели

Автор: Йоан Запрянов 25 май 2017

Случаят е подобен на този с Volkswagen, възможно е компанията да бъде глобена с милиарди долари

Американското правителство е завело дело срещу Fiat Chrysler, в което обвинява производителя на автомобили в измама, пише Financial Times. Конкретното обвинение е за използване на софтуер, който позволява промяна на резултатите от тестовете за вредни емисии. Делото е подобно на това срещу Volkswagen, заведено преди близо две години, но с изключението, че в случая властите не са обвинили италианско-американската група, че е знаела за въпросния софтуер. Министерството на правосъдието досега беше в разговори с Fiat Chrysler, за да постигнат съгласие по проблема и да не се стига до съдебната зала. В последния момент компанията направи опит да поправи 104 хил. дизелови коли, продадени в САЩ, които са се оказали проблем за регулаторните органи.

Решението да се стигне до съда вещае големи проблеми за Fiat Chrysler. Възможни са максимални глоби до 45 хил. долара за всяка кола, продадена след ноември 2015 г., и до 37 хил. долара за тези, продадени преди това. Въпреки че рядко се стига до максимални глоби, групата е под заплаха от милиарди долари загуба.

Volkswagen, но не точно

Новината за делото веднага прави асоциации с проблемите на Volkswagen, която през септември 2015 г. беше обвинена в САЩ за подмяна на резултатите от тестовете за вредни емисии. Следващата една година беше, меко казано, ад за германската група, която, макар да завърши 2016 г. като най-големия производител на коли в света, беше осъдена да заплати общо над 20 млрд. долара глоби.

Разликата с Fiat Chrysler е, че Volkswagen сама си призна за това, че софтуерът е разработен с нейно знание и е бил използван с точно такава насоченост. При Fiat Chrysler обвинението е само за наличието на подобен софтуер, а не за целенасоченото му ползване или разработка.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души