Регистрация

Lavazza планира придобивания в опит да консолидира индустрията

Автор: Кирил Кирчев 18 май 2017 , 2 коментара

Най-голямата група в Италия за производство и търговия с кафе е готова да вложи до 2 млрд. евро в сделки

Най-голямата италианска група за производство и търговия с кафе по продажби – Lavazza, може да вложи до 2 млрд. евро в придобивания, за да продължи с глобалните си амбиции бързо да консолидира индустрията, доминирана от швейцарската Nestle и JAB, съобщава Financial Times.

Целта е растеж

"Ако искаме да бъдем независими в този голям консолидационен процес, има само една възможност – да растем. Или продаваш, или растеш, няма друга алтернатива." Това заяви главният изпълнителен директор на семейната компания Антонио Баравале. Lavazza проучва потенциални придобивания, докато в същото време компанията инвестира в увеличението на продажбите, казва той.

Базираната в Торино компания, основана през 1895 г. от Луиджи Лаваца, е третата по големина компания в света за производство и търговия с кафе според продажбите на дребно. Издигането на пазара е постигнато след серия от придобивания, включително в Дания и Франция, показват данните на Euromonitor. С едва 3% от глобалния пазар обаче италианската компания е далеч след Nestle и JAB, които заедно контролират повече от една трета от него, показват още данните на Euromonitor.

"През следващата година ще можем да потърсим други възможности", казва Баравале и добавя, че целта на групата е да постигне приходи от 2.2 млрд. евро през 2020 г. именно чрез придобивания.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души