Регистрация

Lactalis предложи по-висока изкупна цена на млякото

Автор: Регал 26 август 2016 , 1 коментар

Въпреки предложеното увеличение цената на Lactalis е по-ниска от тарифите на други френски предприятия от сектора като Laita и Silav

Най-големият световен млекопреработвател Lactalis, обвиняван от френските млекопроизводители, че изкупува млякото им на занижени цени, обяви днес увеличение от 15 евро на тон, след като не успя да постигне споразумение на преговорите с представители на сектора, предаде БТА, като цитира "Франс прес".
Така от 1 септември Lactalis ще купува млякото от фермерите по 271 евро на 1000 литра.

Преговорите приключиха тази нощ без споразумение, след като фермерските синдикати отхвърлиха предложението за 280 евро за 1000 литра вместо сегашната цена от 257 евро.

Млекопроизводителите, които от понеделник блокират предприятие на Lactalis в западния френски град Лавал, обещаха да продължат протестите.

Въпреки предложеното увеличение цената на Lactalis е по-ниска от тарифите на други френски предприятия от сектора като Laita и Silav, които плащат по 290 евро на тон, а млекарят Saint-Pеre дава на фермерите по 300 евро за тон.

Средната производствена цена за 1000 литра мляко е около 350 евро.

От две години млекодобивният сектор е обхванат от криза - след края на млечните квоти от 1 април 2015 година, спирането на китайския внос и руското ембарго от средата на 2014 година. В резултат на всичко това възникна свръхпроизводство, тъй като вътрешното търсене не се увеличи.

Lactalis е реализирал продажби за 17 милиарда евро през 2014 година.

Всеки пети млекопроизводител във Франция работи за Lactalis (20 процента от млекодобива в страната) или 5 милиарда литра мляко от общо 25 милиарда литра, произвеждани годишно във Франция.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души