Регистрация

Сдружението за модерна търговия стартира платформа за здравословно хранене

Автор: Регал 31 май 2016
"Знам да ям" e подкрепена от Billa, Kaufland, Lidl и Metro Cash&Carry

 
Фотограф: знам да ям

Стартира платформата за популяризиране на здравословното хранене "Знам да ям". Тя е създадена с цел да помогне на своите читатели да подобрят качеството си на живот като им предостави полезна и любопитна информация за храните и начините за тяхното приготвяне, съвети за разумно пазаруване и идеи за промяна на хранителните навици, се казва в прессъобщение на Сдружението за модерна търговия.

Чрез уебсайта znamdaiam.bg и Facebook страницата "Знам да ям" екипът на платформата желае да изгради общност от хора, които имат знанието да се хранят вкусно и полезно.

Платформата "Знам да ям" е собственост на Сдружението за модерна търговия (СМТ), което обединява част от най-големите търговски вериги у нас, а създаването й е инициирано от неговите членове Billa, Kaufland, Lidl и Metro Cash&Carry.

В основата на философията на "Знам да ям" е тезата, че здравословното хранене е въпрос на информиран избор. Избор, който правим всеки ден в магазина; когато избираме какво да сготвим; какъв да е начинът ни на хранене и как възприемаме храната.

Днес възможностите са много по-големи, от когато и да било. В магазините могат да бъдат открити хиляди продукти и всеки може да си купи както традиционни, така и екзотични храни. Познаването на това многообразие ще помогне на хората да повишат хранителната си култура и така да подобрят начина си на живот. Ето защо амбициозната цел, която си поставя екипът на "Знам да ям", е да представи по достъпен и разбираем начин информация за храните, техните качества, как да бъдат приготвяни и за всичко, което може да интересува изкушения от здравословното хранене читател.

Информацията в "Знам да ям" е насочена към много широка аудитория: хора, които тепърва започват да готвят и опитни кулинари; специалисти по здравословно хранене и новаци в сферата; спортисти и хора с по-уседнал начин на живот; гастрономични шопинг маниаци и клиенти, които тепърва опознават различните продукти по стелажите на магазините. Всички те ще открият изпитани в практиката съвети за здравословно и балансирано хранене, които лесно могат да бъдат приложени. Ще има и идеи за разумно пазаруване; интервюта с топ готвачи и специалисти по хранене.

Информацията е разделена тематично на три рубрики: "Полезно", "Вкусно" и "Пазарувай". В първата читателите ще научат какво е здравословно хранене, кои храни е добре да присъстват в менюто ни, как да подобрим хранителните си навици и други. С помощта на материалите във "Вкусно" всеки ще може да започне да приготвя вкусна храна и да усвои нови умения. "Пазарувай" е мястото за представяне на различни продукти, съвети при пазаруването на храна и как да се възползваме от промоциите.

Във връзка със старта на "Знам да ям" главният редактор на сайта Александър Грозданов заяви: "Аз лично вярвам, че грижата за хранещите се е задача на самите хранещи се. Днес има огромен избор от храни, което е прекрасно за нас потребителите, но в същото време всеки от нас има задачата да реши как да се храни. Ето защо ние искаме да научим хората да четат етикетите, да познават качествата на продуктите, тяхното приготвяне и въздействие, за да имат знанието да се хранят вкусно и здравословно."

Изпълнителният директор на СМТ Йордан Матеев допълни: "Въпросът за здравословното хранене все повече вълнува българските потребители. "Знам да ям" е нашият отговор. В основата на този проект е вярата ни, че в търсене на решение за по-здравословен начин на живот прозрачността, знанието и свободният информиран избор са далеч по-добра алтернатива от насилието, забраните и регулациите."

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души