Регистрация

КЗК проверява "Лидл" за прекратен договор с оператор на ваучери

Автор: Капитал Daily 30 май 2016 , 1 коментар

Регулаторът ще разследва дали има злоупотреба с по-силна позиция на търговската верига при договарянето

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу "Лидл България ЕООД енд Ко" КД по искане на оператора на ваучери за храна "Призма - лукс" ООД - София. Регулаторът ще проверява дали има злоупотреба с по-силна позиция при договаряне от страна на търговската верига, става ясно от публикувано съобщение на сайта на КЗК. Това е поредният случай само за няколко месеца, в който регулаторът с изтекъл мандат ще се произнася по казус, свързан с германската верига.

"Повод да сезираме КЗК е решението на "Лидл" да прекрати договори са за работа с нас", обясни за "Капитал Daily" Стефан Николов, съсобственик на "Призма - лукс". Компанията има разрешение от Министерството на финансите и работи като оператор на ваучери за храна. Николов уточни, че дружеството работи с "Лидл" от стъпването на веригата на българския пазар през 2010 г. и че първият договор с оператор на ваучери за храна, подписан от веригата, е с "Призма – лукс".

"Формално търговската верига има право, защото е спазила тримесечното предизвестие за прекратяване на договора. Но нямам обяснение защо. Доколкото знам, компанията е прекратила договорите си и с други български оператори и ще работи само с няколко чуждестранни оператора на ваучери за храна. Допускам, че решението е взето не в България, а в централата на "Лидл", коментира Стефан Николов. По думите му това е злоупотреба с господстващо положение.

"Предоставяме услугата ваучери за храна за над 300 фирми. В някои от градовете, в които те работят, от големите вериги присъства само "Лидл". Това означава, че е възможно някои от компаниите, с които работим, да откажат услугата", обясни последствията за "Призма - лукс" Николов. И добави, че преустановяването на работата с "Лидл" ще има и друго отражение, тъй като броят на търговските обекти, с които работят операторите на ваучери за храна, е важен при кандидатстването за обществени поръчки.

От "Лидл България ЕООД енд Ко" се въздържаха от коментар по казуса предвид това, че производството е току-що открито.

Пълният текст от "Капитал Дейли"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души