КЗК проверява "Лидл" за прекратен договор с оператор на ваучери
"Повод да сезираме КЗК е решението на "Лидл" да прекрати договори са за работа с нас", обясни за "Капитал Daily" Стефан Николов, съсобственик на "Призма - лукс". Компанията има разрешение от Министерството на финансите и работи като оператор на ваучери за храна. Николов уточни, че дружеството работи с "Лидл" от стъпването на веригата на българския пазар през 2010 г. и че първият договор с оператор на ваучери за храна, подписан от веригата, е с "Призма – лукс".
"Формално търговската верига има право, защото е спазила тримесечното предизвестие за прекратяване на договора. Но нямам обяснение защо. Доколкото знам, компанията е прекратила договорите си и с други български оператори и ще работи само с няколко чуждестранни оператора на ваучери за храна. Допускам, че решението е взето не в България, а в централата на "Лидл", коментира Стефан Николов. По думите му това е злоупотреба с господстващо положение.
"Предоставяме услугата ваучери за храна за над 300 фирми. В някои от градовете, в които те работят, от големите вериги присъства само "Лидл". Това означава, че е възможно някои от компаниите, с които работим, да откажат услугата", обясни последствията за "Призма - лукс" Николов. И добави, че преустановяването на работата с "Лидл" ще има и друго отражение, тъй като броят на търговските обекти, с които работят операторите на ваучери за храна, е важен при кандидатстването за обществени поръчки.
От "Лидл България ЕООД енд Ко" се въздържаха от коментар по казуса предвид това, че производството е току-що открито.
Пълният текст от "Капитал Дейли"