Регистрация

ЕК откри процедура за финансиране на промоционални програми за храни

Автор: Регал 09 февруари 2016
Общият бюджет, предназначен за съфинансиране в рамките на сегашната покана, според прогнозната оценка възлиза на 93.6 млн. евро за всички европейски държави

Най-много - 21 млн. евро, са предназначени за програми за информиране и насърчаване на секторите на млякото и млечните продукти и продуктите от свинско месо
Фотограф: Георги Кожухаров

Браншовите организации и сдружения, които искат да кандидатстват за финансиране на промоционални програми на храни в Европейския съюз и извън него, могат да подават заявления до 28 април 2016 г., като за първи път се кандидатства пряко в Европейската комисия. Това съобщиха от министерството на земеделието веднага след като беше отворен първият прием, обявен от Еврокомисията в края на миналата седмица, информира сайтът sinor.bg.

Общият бюджет, предназначен за съфинансиране в рамките на сегашната покана, според прогнозната оценка възлиза на 93.6 млн. евро за всички европейски държави. Кандидатурите трябва да се подават онлайн от координаторите на съответните сдружения. При неспазване на изискването кандидатурата ще бъде отхвърлена.

Проектите могат да бъдат написани на български или на английски език. С цел да се улесни прегледът на предложенията от независими експерти, които предоставят техническа информация за оценката, е за предпочитане, ако предложението е на български език, да се придружава от превод на техническата част (част Б) на английски език.

Крайната дата за оценка на на промоционалните програми е 30 август, а окончателното решение за одобрените проекти ще бъде взето от Европейската комисия до 30 ноември.

По предварителна оценка подписването на договора със съответната държава-членка ще стане до 28 февруари 2017 г. Началото на действието на програмите ориентировъчно трябва да започне след първи декември 2016 г.

Парите са разпределени в 10 направления. Най-много - 21 млн. евро, са предназначени за програми за информиране и насърчаване на секторите на млякото и млечните продукти, продуктите от свинско месо или комбинацията от двете, с насоченост към която и да е трета държава.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души