За Деня на благодарността в САЩ 151 млн. души са направили поне една покупка
Фотограф: Reuters
Поне една покупка в магазините или онлайн през удължения уикенд за Деня на благодарността са направили общо 151 милиона души в САЩ, съобщи Националната асоциацията на търговците на дребно (НАТД), цитирана от АФП и БТА.
Данните показват, че по равен брой потребители са пазарували онлайн и са посетили традиционните магазини. През 2014 година през същия период празнични покупки са направили 133.7 милиона души.
За тази година статистиката сочи, че 102 милиона клиенти са посетили магазини, а 103 милиона са направили поне една покупка онлайн, като тези, които са пазарували и онлайн, и в магазин са преброени само един път, уточнява асоциацията.
Удълженият уикенд за Деня на благодарността в САЩ започва през четвъртия четвъртък на ноември и включва също петъка, наречен "черния петък", както и края на седмицата - събота и неделя. Най-важният ден за търговците обаче е петъкът. От няколко години се провежда и "кибер понеделникът", когато потребителите продължават онлайн пазаруването на електроника.
Средните разходи, направени от един купувач, са 299.60 долара.
"Очевидно старата традиция сред американците да посещават магазините заедно със семейството си и приятели вече се изравнява с проследяването онлайн на предлаганите разпродажби", отбелязва президентът на органидацията Матю Шей.