Нова услуга на Google помага да се избегнат опашките в магазините
Нова функционална възможност от Google, наречена Popular Times, позволява визуално да се определи броят на посетителите в магазините и наличието на опашки, съобщава The Independent.
За да събере информацията, Google предлага на ползватели на мобилни телефони, при спазване на анонимност, с помощта на мобилно приложение да изпращат информация, която впоследствие се преобразува в "график на тълпата", по който желаещите могат да определят наличието на опашки в популярните места, които посещават като магазини, барове, спортин зали и т.н.
Android смартфони и iOS телефони, използвайки Google приложенията, проследяват местоположение на своите ползватели и изпращат информацията обратно към Google. Компанията след това анализира събраните данни, за да информира потребителите къде има голям трафик от хора. Google обаче не съобщава как сглобява данните.
Информацията ще се показва на сайтовете на компаниите и може да бъде достъпна чрез Google Maps или чрез търсене.
Google заяви, че данните ще бъдат на разположение за "милиони места и фирми", макар че не изглежда все още много компании да са активирали функцията.
Скоро след обявяването й, новата услуга бе критикуван от хора, които са разтревожени от огромното количество лични данни, които Google е в състояние да събере.
Popular Time е достъпно в САЩ от 28 юли и вече се ползва с голяма популярност. От Google заявиха, че услугата постепенно ще бъде въведена в целия свят.