Регистрация

КЗК глоби "Мобилтел" за промоция с ценни подаръци

Автор: Дневник 02 юли 2015 , 1 коментар

Нарушението е извършено между 1 октомври до 11 ноември 2012 г. с пакета "Повече за теб".

Фотограф: Цветелина Белутова

Комисията за защита на конкуренцията наложи на "Мобилтел" ЕАД имуществена санкция в размер на 361 863 лв., защото е комбинирала в промоция пакети за услуги с безплатни за клиента телефони, лаптопи и телевизори.

Нарушението е извършено между 1 октомври до 11 ноември 2012 г. с пакета "Повече за теб". С него на настоящи и нови клиенти се е предлагало да сключат договор за доставка на интернет, цифрова телевизия и мобилна телефония като изберат едно от трите устройства безплатно. 

Жалбата срещу телекома е от няколко регионални доставчици на телевизия и интернет. 

Комисията е преценила, че  "Мобилтел" е предлагал на клиентите си прекалено ценни подаръци. Законът забранява тази практика като допуска по изключение безвъзмездно да се предоставят само рекламни материали с незначителна стойност или предмети, които са принадлежност към предлаганата услуга. Становището на антимонополния регулатор обаче е, че случаят не е такъв.

 Комисията достига до извода, че съществува реална възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на "Мобилтел" ЕАД към услугите на дружеството. В решението се посочва, че поведението на "Мобилтел" от естеството да повлияе и да деформира потребителското търсене, като по този начин неблагоприятните последици от извършеното нарушение могат да доведат до негативен ефект върху конкуренцията.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души