Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Американска компания изобрети опаковка, по която майонезата не полепва

Американска компания изобрети опаковка, по която майонезата не полепва

Автор: Регал 02 юли 2015 , 2 коментара
Според експерти обаче някои хора може да имат опасения за безопасността на покритието.

Фотограф: neue-verpackung.de

Оrkla е първият производител на храни, който сключва сделка с американската компания Liquiglide, за да използва противозалепващото й покритие за опаковки, пише BBC News, цитирана от агенция Фокус. Изваждането на последните лъжички сос от дъното на бутилка е изнервящо преживяване.

Според експерти обаче някои хора може да имат опасения за безопасността на покритието. "Сигурен съм, че потребителите от време на време гледат полепналата в бурканчето майонеза, която се прахосва, и се питат защо производителите не са в състояние да решат проблема", казва Винс Бамфорд, редактор в изданието The Grocer. "Използването на технологията може да осигури ново уникално конкурентно предимство, въпреки че ще са необходими и образователни усилия, за да се уверят купувачите, че това е природен продукт".

Производителят Liquiglide посочва, че покритието й е "напълно безобидно" и отговаря на стандартите за безопасност, тъй като "може да се произведе изцяло от хранителни продукти".

Компанията е основана през 2012 година, а новата технология е разработена от Масачузетския технологичен институт (MIT). За всеки различен продукт се създава специална разновидност на покритието, което прави вътрешността на опаковките "постоянно мокра" и помага на продуктите да се плъзгат.

През март Liquiglide постигна споразумение с американската фирма за лепило Elmer’s. Компанията посочва, че работи с 30 фирми, сред които някои от най-разпространените марки в САЩ.

Покритието намалява количеството на изхвърлените с опаковките хранителни продукти, което е добре за потребителите.

В същото време Liquiglide допуска, че технологията може да доведе до по-често закупуване на продукти. "Liquiglide прави излизането на продукта от опаковката толкова лесно, че потребителите са склонни да го използват по-бързо", се посочва на уебстраницата на компанията.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души