Рок групата Queen пусна собствена марка бира
Легендарната група Queen пусна собствена марка бира и я нарече на своя хит Bohemian Rhapsody, който през тази година отбелязва 40-годишен юбилей, съобщава foodnewsweek.ru.
Музикантите са доверили производсвото на пивото Bohemian Lager на чешки пивовари от град Пилзен. Върху етикета на бутилката е поставена емблемата на рок групата, нарисувана от вокалиста Фреди Меркюри, още докато е бил студент.
Групата не за пръв път лансира своя продукция на пазара на алкохол. По-рано Queen представи собствена марка водка "Killer Queen" и вино под бранда "The Millionaire Waltz", и двете наречени в чест на популярни произведения на рок групата.
Всъщност тенденцията рок групи и музиканти да навлизат в бизнеса с алкохол не е нова. Като създават и лансират собствени марки напитки, най-често с тяхното име и лого, рок легендите печелят дори по-добре от традиционните концерти и турнета.
Австралийските рок легенди AC/DC например още през 2011 г. пуснаха на пазара свои червени и бели вина. Групата етикетира напитките с някои от най-иконичните си снимки, а за наименованията им почерпи вдъхновение от най-големите си хитове: AC/DC Back In Black шираз, AC/DC You Shook Me All Night Long мускат, AC/DC Highway to Hell каберне совиньон и AC/DC Hells Bells совиньон блан.
Царете на маркетинга — американците KISS, не остават по-назад от алкохолната мода и през есента на 2011 г., с помощта на Live Nation Merchandise пускат в Швеция, Финландия и Норвегия бира Destroyer (по името на предстоящия им албум) и калифорнийски зинфандел, KISS Zin Fire реколта 2010. На етикета на виното е изобразена групата в стандартния им черно-бял грим.
Още интересни факти за бизнес експериментите на музикалните легенди с алкохолни марки четете в статията "Марки, рок и алкохол" на сп. "Регал"