Регистрация

КЗК проверява "Чипита" за рекламата на 7 days Pizzeti

Автор: Капитал Daily 29 юни 2015 , 3 коментара
Поводът е, че клипът на компанията би могъл да въвежда заблуда за произхода на продукта

Фотограф: Chipita

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува производство срещу "Чипита България". Антимонополният орган ще проверява дали рекламният клип за най-новия продукт на компанията - 7 days Pizzeti, нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията, забраняващи заблуждаващата реклама, става ясно от съобщение на регулатора.

Ето описанието на въпросния клип,фигуриращо в решението на КЗК за образуване на производство: "Сюжетът на клипа се развива в слабо осветено помещение, където на маса със странично разположени пити жълто сирене е седнал млад мъж, облечен с потник и тиранти. Мъжът е с каскет на главата и държи верижка с кръстче, която постоянно и нервно прехвърля в ръцете си. Той говори на английски със силен италиански акцент и има мимики, тембър и жестове, които изцяло копират поведението на млад член на италианска престъпна група (мафия), популярна от художествените филмови продукции. През цялото времетраене на клипа думите на младежа се превеждат чрез субтитри на български език, за да се запази ефектът на италианското звучене, акцента и цялостно поведение на главния герой. На фона на неаполитанската песен "O, sole mio" младият италианец започва да разказва на зрителите за продукта "Pizzeti", който той нарича "Честен снак". Обяснява за съставките му - истински хляб, домати, сирене (посочва питите със сирене до себе си), като подчертава, че хората (включително негови приятели), които са отказали да опитат този много добър продукт, са имали неприятни инциденти, завършили трагично за тях. Разказът му е придружен с кадри от въпросните инциденти, които той същевременно описва в преносен смисъл, употребявайки евфемизми, напр. "той се почувства замаян" означава, че въпросното лице е претърпяло инцидент – падане от висока сграда. Клипът завършва със слогана "Яжте "Pizzeti" – "Pizzeti", честният снак."

"От данни в интернет е установено, че наименованието "Pizzeti" произхожда и е умалително на италианското Pizza, като означава минипици – малки кръгчета тесто, покрити с доматен сос, сирена, колбаси и подправки", пише в решението за откриване на производство. Според антимонополния орган "описаният рекламен клип на 7 days Pizzeti е възможно да създаде погрешна представа у потребителите относно произхода и рецептата на продукта, тъй като целенасочено изгражда впечатлението, че той е италиански и се приготвя по технологията на изпълнение на италианското тестено изделиe Pizza. В същото време комисията направила предварителна справка и констатирала, че 7 days Pizzeti се произвежда от "Чипита България" АД в производствената база на фирмата в с. Казичене, Софийска област. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се самосезира и образува производство срещу "Чипита България". Антимонополният орган ще проверява дали рекламният клип за най-новия продукт на компанията - 7 days Pizzeti, нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията, забраняващи заблуждаващата реклама, става ясно от съобщение на регулатора.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души