Apple и Google са най-скъпите брандове
Фотограф: Reuters
Технологичните фирми и търговците на дребно постигат най-висок ръст на стойността си в годишната класацията на стоте най-скъпи брандове за 2015г. на BrandZ.
Top 100 Most Valuable Global Brands бе разпространена от в сряда от WPP и Millward Brown.
Технологичните брандове са поскъпнали с 24% за една година, като в топ 20 те са 6, а ако се вземат и онлайн търговците като Alibaba и Amazon, стават 11. Сред първите 20 са и Visa и MasterCard, които са свързани тясно със съвременните технологии. Стойността на технологичните брандове е близо 1 трилион долара, или една трета от общата стойност на анализираните 100 световни бранда.
Успешните фирми не само предоставят стоки и услуги, отличаващи се от конкуренцията, но успяват и да се свържат по уникален начин с потребителите си. "Брандовете са от все по-голямо значение. Хората ги възприемат сериозно, те стават все по-важни за определянето на стойността и успеха на компаниите", коментира Питър Уолш от BrandZ.
Дейвид Рот от WPP коментира, че стойността на брандовете се увеличи значително въпреки трудното десетилетие. Според него се намираме в ключов момент за специалистите по изграждане на брандове: "На прага сме на нова реалност и на променящ се клиент, а десетте ни години на оценяване на брандовете доказват, че инвестирането в създаване на силен и стойностен бранд носи значителна възвращаемост на акционерите."
Показателно за "новата реалност" е, че най-ценните търговски брандове са Alibaba и Amazon, които нямат нито един истински магазин, но струват повече от американската верига супермаркети Walmart с нейните 11 000 магазина по цял свят.
Още