Регистрация

Apple и Google са най-скъпите брандове

Автор: Дневник 28 май 2015
Технологичните фирми и търговците на дребно постигат най-висок ръст на стойността си в годишната класацията на BrandZ.

Фотограф: Reuters

Технологичните фирми и търговците на дребно постигат най-висок ръст на стойността си в годишната класацията на стоте най-скъпи брандове за 2015г. на BrandZ.

Top 100 Most Valuable Global Brands бе разпространена от в сряда от WPP и Millward Brown.

Технологичните брандове са поскъпнали с 24% за една година, като в топ 20 те са 6, а ако се вземат и онлайн търговците като Alibaba и Amazon, стават 11. Сред първите 20 са и Visa и MasterCard, които са свързани тясно със съвременните технологии. Стойността на технологичните брандове е близо 1 трилион долара, или една трета от общата стойност на анализираните 100 световни бранда.

Успешните фирми не само предоставят стоки и услуги, отличаващи се от конкуренцията, но успяват и да се свържат по уникален начин с потребителите си. "Брандовете са от все по-голямо значение. Хората ги възприемат сериозно, те стават все по-важни за определянето на стойността и успеха на компаниите", коментира Питър Уолш от BrandZ.

Дейвид Рот от WPP коментира, че стойността на брандовете се увеличи значително въпреки трудното десетилетие. Според него се намираме в ключов момент за специалистите по изграждане на брандове: "На прага сме на нова реалност и на променящ се клиент, а десетте ни години на оценяване на брандовете доказват, че инвестирането в създаване на силен и стойностен бранд носи значителна възвращаемост на акционерите."

Показателно за "новата реалност" е, че най-ценните търговски брандове са Alibaba и Amazon, които нямат нито един истински магазин, но струват повече от американската верига супермаркети Walmart с нейните 11 000 магазина по цял свят.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души