Регистрация

Венецуела е готова да внася български вина и лекарства

Автор: Регал 26 май 2015 , 1 коментар

Венецуела планира да активизира взаимоотношенията си с България, като целта е търговският стокообмен да нарасне чувствително в полза и на двете страни. Това заяви в интервю за БТА Ориета Капони, извънреден и пълномощен посланик на Боливарска република Венецуела в България. По думите й латиноамериканската държава може да внася български вина, които определя като продукт с много високо качество и достъпна цена. Интерес за венецуелския пазар представляват и българските лекарства. 

Южноамериканската страна се интересува от българския опит при създаване на кооперативи в селското стопанство. Иска още да възобнови отношенията на двете държави в областта на спорта.

От своя страна Боливарската република може да предложи на България ром на световно равнище, висококачествено какао, кафе, конкуриращо успешно колумбийското, плодове, тютюн и др. 

Вниманието на Капони е насочено най-вече към Пловдив, Плевен, Бургас и Варна. Най-добрият начин да се подобрят отношенията между два народа, е да се опознаят взаимно, твърди тя. Според нея една от причините за известното влошаване на отношенията между Венецуела и България е затварянето на българското посолство в латиноамериканската държава през 2012 година. "Ясно ми е, че това се е случило по финансови причини, но въпреки всичко венецуелското правителство взе решение и ние да затворим тук посолството. Но сега съм тук, за да стимулирам отношенията ни и едновременно да работя така, че да не се усеща липсата на дипломатическа мисия във Венецуела", обяснява Капони. 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души